http://apteekkifi.com/aerius-ilman-reseptia/
Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.http://1apotekonline.com/kob-regenon/
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her! http://norgeapotek.eu/kamagra/
helt fersk som veganer
  • Hei alle sammen ! Jeg er relativt fersk i faget som veganer, og for det meste lett etter matvarer på bunnpris og kiwi. Nå så jeg at dumbster diving kunne være interessant. Men jeg vet ikke helt om jeg tør ennå. Jeg er mor til to barn, og lurer på om det er flere som har barn som driver med dette? Er litt engstelig for at barnevern og lovens lange arm kan begynne å blande seg opp en slik aktivitet som kontainersvømming tross alt er. Hva synes du?
  • Hei. Bor du i Oslo? Jeg tror det er helt trygt å drive med dette selv om man har barn. Barnevernet eller noen annen myndighet har ingenting med dette å gjøre. I alle fall gir du barna dine sunne holdninger om mat og kasting av mat! Jeg er også ny friganer, og ser etter noen å gå tur med.
    Thanked by 1KarateKid
  • Hei begge to, velkommen! :)

KarateKid: Jeg forstår at du kan være redd for det, og jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg noe særlig. Det første jeg tenker er: hvordan skal de noen gang få vite om det? Men vet du hva, jeg skal spørre litt rundt om det er noen som kun juss på dette området som kan si noe om det. :) Ellers er jeg jo enig med ContainerPirat, men det er jo ikke sikkert Barnevernet tenker akkurat det samme…

Jeg bor i Oslo, nær Blindern, og kan godt gå med dere en gang om dere er i nærheten (eller nær Bjølsen/Sagene, jeg går dit noen ganger). Og ellers kan dere finne steder ved å bare vandre rundt og kikke på dagtid og komme tilbake på kvelden, eller ta en titt på Trashwiki. :)
    Thanked by 1KarateKid
  • PS: "veganer" betyr at man ikke spiser hverken kjøtt eller fisk eller noe som kommer fra dyr, det er ikke det samme som "friganer" som betyr at man prøver sitt beste for å kjøpe så lite som over hodet mulig. :)
    Thanked by 1KarateKid
  • Børge: hehe, ja selvfølgelig mente jeg friganer, hadde vel ikke huet helt på plass da jeg skrev innlegget :p det kunne vært veldig greit med avklaring mhht jussen rundt dette med barnevern, jeg har ikke hatt noen negativ kontakt med dem fra før!
    containerprat: dessverre så bor jeg laaaangt unna oslo, dvs nordland, men takk for tilbudet om hjelp til å komme i gang! her er det ingen som jeg vet om som driver med dette, men mange av butikkene her omkring har hengelåser på dunkene, så det er vel pga tidligere erfaringer med dumbstere... men vet om noen få som står ulåste... ;)
  • Hei. Også ny fra Nordland. Har sett og hørt om tankegangen, og lenge tenkt at det å skaffe gratismat m.m. er givende. Er det lurt å spørre i butikkene først, om de har noe å gi bort, eller er det best å la være?
  • Hei! Jeg kom liksom aldri i gang med dumbstringa, det ble til at jeg holdt meg til dato-garantiene på bunnpris og kiwi (dvs at jeg går inn i butikken og henter matvarer). Det var løsninga for meg, da mesteparten av butikkene her som jeg bor, har søppla si låst inne på lagre etc.

Velkommen!

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene:

Sign In with OpenID