http://apteekkifi.com/aerius-ilman-reseptia/
Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.http://1apotekonline.com/kob-regenon/
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her! http://norgeapotek.eu/kamagra/
Eit kjøttspørsmål
  • Eg er ganske fersk på dette, og i kveld fann eg ein svinekam som går ut fyrst om fire dagar. Det var berre ein av dei, så det såg ikkje spesielt tilbakekalt ut, men eg vart litt skeptisk. Uansett, eg tok han med heim i tilfelle (no ligg han i frysaren).
    Høyrest det trygt ut?

Eg fann i tillegg fårikål-kjøtt som gjekk ut i går.
  • Har ikke hørt om noe svinekam som er tilbakekalt. Med mindre noen andre har det, ville jeg bare luktet på den. Det er som oftest OK hvis kjøttet ikke lukter surt, tett emballasje og ser greit ut, er min erfaring. Bare husk på å tilberede kjøttet så det blir ordentlig gjennomstekt :) Lurer ofte på hvorfor slike ting blir kastet,though. Good luck! ^^,
  • Hmm.. Kjøtt skal man være litt forsiktig med. Er så heldig at jeg ofte dumpstrer sammen med en erfaren slakter, og har lært mye av ham.
    Saltet og røkt kjøtt (bacon, spekeskinke, salami osv.) kan man stort sett ta med seg alt man ønsker (selv om det har "gått ut" på dato), og har lært et par "triks" for å sjekke kjøttdeig, entrecote, indrefile, koteletter, kylling og annet snadder.
    1. Dato. Er det innenfor (et par dager over/under) dato, er det verdt å sjekke.
    2. Vakuum. Er det hull i pakningen.?
    3. Temperatur. Føles det kaldt i hånden er det mest sannsynlig nettopp kastet ut av kjøledisken.
    4. Farge. Er det grått og litt sånn "uappetittlig"? (kylling og svin er alltid litt grått, men ikke uappetittlig)
    5. Kjøttsaft. Saften (eller blodet) rundt skal være rødt og fint. Lyst (klar) eller mørkt (grått) er ikke bra. Legg pakken litt opp-ned for å få fram saften
    6. Kjøttype. Storfe holder lenger enn svin og kylling (kylling er verstingen). Når man finne kyllingfile, så sjekk etter små svettedråper utenpå. Hvis disse finnes, så la den ligge.
    7 LUKT. Når man pakker ut kjøtt, så lukt på det! Storfe (kjøttdeig) kan lukte litt spesielt (litt sånn "tiss") når man åpner pakken, men hvis dette gir seg etter et par minutter, så er det mest sannsynlig godt. Svin og kylling som lukter dårlig, KAN være dårlig, og kastes.
    Selv er jeg mer skeptisk til ferskvarer som blir kastet flere dager FØR de går ut, enn varer som blir kastet etter dato. Kan være en feil på varen?
    Nevner også at jeg har spist biff og storfekjøtt som er flere uker over dato, og det er bare mye mørere (og bedre) enn det var den dagen produsenten syntes det skulle kastes.:-) Har aldri blitt dårlig av noe av det jeg har spist.
  • Jeg har ikke hatt noen problemer med kjøtt bare ved å lukte på det og steke det godt. Men det er sikkert smart å følge vaskesnoppen sine råd. :)

Velkommen!

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene:

Sign In with OpenID

Tagged