Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Venner på besøk
  • Dette er noe en del spør om, og jeg tror det er et dilemma for en del friganere. Så la oss snakke om det :)

Hva gjør du som friganer når du får venner på besøk?

Personlig har jeg ikke så veldig ofte gjester over til middag eller annen mat, men når jeg har det har jeg ikke noe problem med å servere mat jeg har funnet på datogaranti og/eller i søpla. De vet at det er sånn jeg lever, og maten er like bra som kjøpt mat.
    Det er mine tanker. Hvordan forholder du deg til dette dilemmaet?
  • Jeg er litt usikker. Jeg har jo akkurat begynt å rote i søpla, så jeg har ikke hatt dette problemet enda.

Jeg tror at når jeg vender meg til å leve på denne måten selv, så blir det enklere å servere denne maten på en måte som gjør at gjester synes det er ok. Og hvis de virkelig ikke vil spise noe som kommer fra søppla, så er det vel kanskje mulig å finne matvarer på butikken som har gått over datoen. Det virker muligens mer vanlig.

Har du hatt gjester som har rynka på nesa over maten din? Har du noen erfaring med hvordan folk reagerer?
  • Forresten, hehe, hvordan starter jeg en ny tråd? Beklager dumt spørsmål :)
  • Ja, det er klart. Mye av maten jeg spiser, så godt som alt av kjøtt, f.eks., kommer fra datogaranti på butikken. Jeg har ikke hatt problemer med dette, men som sagt har jeg lite middagsgjester på besøk. Jeg håper andre stikker innom her og forteller om sine erfaringer.
    For å starte en ny tråd er det bare å klikke på "Start en ny diskusjon" oppe i venstre hjørne.
  • Takk ;)
    Haha, jeg ser det tydlig nå,
    men det var rett og slett umulig å oppdage det før du sa det :)
  • Jeg syns ikke det er noe stress i det hele tatt, jeg spiser jo ikke fordervet mat selv.

Mange av mine venner syntes dessuten at det er kjempekult og vil gjerne ta imot ekstra mat jeg finner, de gidder bare ikke gå og finne den selv.
  • Det er min erfaring også, at folk ofte syns det er veldig bra. Det er bare reportere som rynker på nesa og nesten ikke tør smake på maten. :)

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Sign In with OpenID