Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Hvordan bor du som friganer?
  • Hvordan skal en friganer bo? Idielt sett?
    Selv bor jeg i en hybelleilighet, men jeg bruker minimalt med strøm.
    Det er god varme på vinteren og jeg kler godt på meg :)

Bolig er jo veldig krevende. Det koster mye og belaster miljøet med alt sitt strømforbruk og det det kosta å sette huset opp blant annet.

Hva tenker du rundt boligspørsmålet? Og hvordan bor du? :)
    Post edited by børge at 2011-04-09 06:53:32
  • Hjemme hos foreldrene mine til nå. Nå har jeg imidlertid skaffet meg et lite trehus utenfor byen uten strøm og innlagt vann, med 3 rom og noen få kvm. der jeg kan bo gratis. Så haiker jeg meg nok ned Europa og kommer meg til Mosambik i høst, hvor jeg skal bo rimelig, kanskje hos noen couchsurfere, og tilbringer vinteren med å bli kjent med muligheter i den 3. verden. Jeg vil starte en liten bedrift som ivaretar folk og miljø på en langt bedre måte enn store multinasjonale selskaper - men først trenger jeg kunnskap.
  • Du skal være skeptisk til cs'ere i afrika, har venner som har hatt dårlig erfaring med det.
    Jeg bodde selv i Kenya ett halvt år, og de folka jeg kjente som hadde nett og tilgang på sånne forum var de jeg stolte minst på, med god grunn.

Jeg ville heller skrevet med en frivillig organisasjon der nede og fått noen å kræsje hos gjennom dem, da får du også perspektiver på hvordan du kan hjelpe folk innenifra, og de fleste NGO's tar gjerne inn folk utenlands fra.
  • Har veldig lyst til å flytte inn i en campingvogn. Vet om en som gjør det, han betaler en veldig liten sum hver mnd for å leie strøm, bad og en hageflekk av noen han kjenner.
    Synes det virker som et veldig billig alternativ som er tryggere/mindre stressende enn å okkupere hus.
  • Men hvor kan man ha en campingvogn stående i så lang tid? Og da må man vel nesten ha bil, eller? Høres også kaldt ut om vinter'n, men det finnes vel godt isolerte campingvogner og.. :)
  • Neppe enkelt å finne et bra sted om man ikke kjenner noen å leie en bra plass av.. Bil trenger man bare for å få satt den der, alltids noen som kan hjelpe til med det :) Har hørt rykter om at vinteren er helt uproblematisk! (kanskje man må ha en godt isolert en ja)
  • jeg bor i selveid hus, men er student og bor store deler i tromsø, da bor jeg i lavvo både på sommer og vinter.
  • Hva med å bo på 3x3x3 meter? :) http://www.cubeproject.org.uk/
  • Leier hus landlig, har katt. Dyrker litt sjøl i hagen, og plukker sopp og bær i skogen på høsten. Plukker også en del av det som gror i hagen, f.eks. løvetann og brennesle som man kan lage mye godt ut av. Har foreløpig ikke vært i noen kontainere, men kjenner andre som har drevet mye med søppeldykking. Derav interessen. Kommer til å begynne ved første og beste anledning.
  • Jeg bor i campingvogn og det er ikke kaldt. Har solcellepanel på taket så jeg er totalt uavhengig. har både strøm og internett, varmtvann og dusj, komfyr / stekeovn, hjemmesnekra vaskemaskin. kort og godt alt man forventer av komfort i en moderne bolig. Kan absolutt annbefales ;)
  • Hva med å ha en campingvogn i hagen til en annen? Hjelpe med utgifter til strøm (dyr i Norge som dere vet) og hjelpe med hage og andre type arbeid.
    Har hatt en del som har bood hos meg slik
  • Er det noen av dere som bor i Sandnes? Vi kan starte en gruppe her. :-)

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Sign In with OpenID