Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Really Really Free Market
  • RRFM er modell for å samles og gi bort ting. Jeg finner ofte mye mer enn det jeg har bruk for selv når jeg dumpster-diver, og jeg vedder på at det gjelder mange andre som dumpstrer, så det her er jo en måte å dele med godene på :)

http://www.wikihow.com/Start-a-Local-Really-Really-Free-Market
  • Ja, jeg finner helt utrolig mye. Jeg har hatt noen markeder selv, men det hadde vært kult å hatt en større greie med andre som har ting å gi bort en gang.
  • Til helgen skal jeg møte opp på loppemarked her i Tromsø. Det er gratis å få en stand, så jeg tenker å lage noen muffins med dumpstret muffinsblanding og melis og dele ut. Jeg burde vel også planlegge hva jeg skal si og gjøre klar eventuell informasjon som kan deles ut. Loppemarkedet arrangeres av Grønn Hverdag så jeg tror de vil være positivt innstilt - skal snakke med dem i dag for å være sikker.

Det går sikkert an å gjøre noe lignende andre steder også, og med flere involvert.
  • Ole, hvis du er på facebook må du melde deg inn i gruppen der ;)
    Det er noen andre som har sagt de skal stille på markedet og.
    Jeg er veldig opptatt.. men jeg vurderer nå å i alle fall stikke innom for å ta en titt, og for å møte de av "oss" som eventuelt kommer.
  • Ole er nok i facebookgruppa allerede, det er han som har snakka om å bake og ha stand på loppemarkedet. =)
  • Ja :) Jeg dikk meg bruker her før jeg var kommet "ut av skapet" som dumpster-diver. Mange som kaller meg Ole irl though :)
  • Jeg vil starte med noe slik her i Sandnes, men jeg vil at folk tar med seg ting, hjelper og er med å bidra. Gratis mat, klær, jobb og eller losji, etter min mening skal være en måte å bidra til samfunnet og dermed til oss selv. Dette er en måte å leve på/life style, det skal være i den hjelpende ånd/ with the spirit of helping eachother. Den som er i denne vebegelse GIR og TAR.

Eksempler.

Her på Forus (mellom Stavanger/Sandnes) er det en bytte bod, hvor ting er gratis. Folk kaster mye i mange land og mye nytt og nyttig. Nå hørte jeg at det er flere som henter alle tingene for å selge dette til andre. Jeg opplevde selv at to menn ventet ute og dro fra mine hender tingene jeg skulle sette i bytteboden. Eller folk som bor hos andre som en selfølge og uten å ville bidra.

Dette her er ikke Frigans.

Jeg har vært i andre land, hvor psykisk utviklingshemmed, handicapede, eldre og barn HEJLPER og GIR.

Etter min mening vi må tenke mer hva er det å ha slike gratis boder.

Vil du starte noe her i Sandnes, ta kontakt