Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Tristram Stuart, ForMat, og FIVH skal mette 2011 personer på frigansk vis. Kan du være frivillig?
  • Spennende prosjekt! Klipper og limer fra mail jeg fikk fra FIVH Blindern:

Tid: Torsdag 16. juni 2011, rundt lunsjtider
    Sted: Utenfor Stortinget, Oslo

FIVH Blindern er i kontakt med ForMat-gruppen og Tristram Stuart ang. arrangementet "Mat for 2011" som skal finne sted 16. juni utenfor Stortinget. Her skal forhåpentligvis 2011 mennesker få gratis lunsj laget av mat som ellers ville blitt kastet. Dette arrangementet er basert på Tristram Stuart's "Feeding the 5000"- arrangement i London i Desember 2009(http://www.feeding5k.org/)
    Mer info om arrangementet kommer!

Vi i FIVH Blindern ønsker å stille med så mange frivillige som mulig under selve dagen, og håper mange av dere kan sette av noen timer til dette torsdag 16.juni! Send oss en epost om du kan være frivillig, så vil du få beskrivelse av arbeidsoppgaver snarlig.

Dette er et viktig arrangement som setter fokus på unødvendig kasting av mat, og konsekvensene dette har både for miljøet og for global omfordeling!

-----------------------------------------------------------------

KAN DU STÅ PÅ STAND?

Vi trenger frivillige til å stå på stand sammen med oss under Miljøfestivalen lørdag 4. juni og under Vegetarfestivalen lørdag 18. juni. Kan noen av dere tenke dere dette??

04.06: FIVH Blindern-stand på MILJØFESTIVALEN

Tid: Stand fra ca kl. 10.00 -18.00
    Sted: Karl Johan v/spikersuppa

Oslo Miljøfestival er en årlig markering i forbindelse med Verdens
    Miljøverndag og European Green Week, og er et samarbeid mellom Grønn
    Hverdag og Oslo kommune. Les mer om festivalen her:
    http://www.miljofestival.no/.
    FIVH Blindern skal holde stand sammen med FIVH sentralt.

18.06: FIVH Blindern-stand på VEGETARFESTIVALEN

Tid: 11.00-18.00
    Sted: Fabrikken, Maridalsveien 13 (rett ved Vulkan og Arkitekthøyskolen)

Velkommen til en dag stappfull av foredrag, stands, kokkekurs og
    fantastisk mat! Les mer om festivalen her:
    http://www.oslovegetarfestival.no/
    FIVH Blindern holder stand fra ca. kl. 11.00.
  • Hei Børge, forresten.

Så tror jeg ikke noe på det arrangementet. Eller-på at det virkelig var mat som skulle kasseres. Jeg og Marte fra Naturvernforbundet diskuterte det på toget hjem, og vi er ganske sikre.
  • Hvordan ble dere det?
  • s.haukbjørk: Jeg er også veldig nyskjerrig på hvorfor dere mener at det ikke var ekte.

Tristram Stuart er en kjent friganer og måltidet var arrangert av et prosjekt som har som mål å redusere matavfallet ganske kraftig. Så det er en del omdømmer som står på spill her. I tillegg har jeg fått høre at mat ikke kan sendes ut til butikkene fra lagrene hvis det er under 2 måneder igjen til de går ut på dato. Det betyr i så fall at det er enorme mengder mat som ikke engang er utgått som blir kastet hele tiden. Da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke skulle brukt av den maten til å lage denne lunsjen, istedenfor å ta av annen mat som de kunne ha solgt og tjent penger på. Jeg ser ikke at det gir mening.
  • En av grunnen til at vi er skeptiske er at det var så store kvanta av akkurat de samme tingene- at de hadde kikerter nok til å mette 2000 mennesker? Hvor mye kikerter tror du lagrene har kjøpt inn som kikersesongen sommeren?
  • Hm, ja, det er jo et poeng. Men jeg syns fremdeles det er veldig merkelig om de skulle lyve om dette.
  • Åh, men de lyver jo om så meget.

De er vel en del av illuminati de også.