Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Bli med på "tokt"? (Oslo)
  • Hei, kjære friganere!
    Jeg holder på å skrive en artikkel om friganisme for mojomagasin.no. Jeg har selv drevet med småskala-friganisme lenge (men vil gjerne bli mer aktiv), og synes friganisme er en riktig, og viktig, reaksjon på bruk-og-kast-mentaliteten som herjer i samfunnet. I forbindelse med denne artikkelen vil jeg svært gjerne være med en friganer eller to på "jakt", samt snakke litt om deres tanker rundt friganisme og overforbruk. Det spiller ingen rolle om du er en erfaren eller fersk friganer. Du kan selvfølgelig være så anonyme (eller ikke) dere vil. Jeg setter kjempestor pris på om en av dere her inne (fortrinnsvis som holder til i Oslo) vil la meg være med dere på dumpster diving en dag i sommer - send meg gjerne en melding her inne dersom du er interessert, eller om du har noen spørsmål.
    Hilsen Kamilla:)
  • Alle søppelplukkerne er hjemme på ferie i kristiansand, desverre.
  • Jeg er i Oslo 22. i hvert fall, kan sikkert få med noen fler ut. Det blir første gangen i Oslo for meg i så fall.
  • Hei!
    Jeg har aldri søppelstupt før, men har hatt lyst til det lenge! Jeg føler meg ikke helt klar for å starte opp alene og håper jeg kan bli med noen. Skal du ut på fredag, Ole?
  • Jeg skulle gjerne blitt med, men jeg er ute av landet for tida. Håper dere tre får til noe, det hadde vært bra! Kom tilbake hit og fortell om det etterpå! :)
  • Jeg ble inne og fulgte med på Utøya på fredag. Herregud, det er jo helt sykt.
  • Ole, det skjønner jeg godt. Herregud.

Beklager, har ikke svart her før nå, men vil fortsatt veldig gjerne være med noen ut på tokt. Børge, Ole, Tea og andre som måtte være interessert - det hadde vært kjempegøy å samle en gjeng og gå på søppeljakt en gang! Jeg er åpen for alle forslag ift tid og sted! :)
  • Ole: Ja, det er det virkelig. Helt grusomt og no man nesten ikke kan forstå. Håper dere alle på forumet er ok etter hendelsene forrige helg.

Kamillala: Jeg er med nesten når som helst jeg og, kan du ikke sende meg priv meld ang tid og sted? Gjelder for alle andre også:)
  • Hei, om det er fremdeles aktuelt, blir jeg gjerne med på søppeljakta! bare si ifra. Jeg har aldri vært med på sånt og jeg er kjempenysgjerrig!
  • hei ante (og for øvrig alle andre som måtte være interessert): iwegge, tea(?) og jeg skal på tokt i morgen i ni-tiden! send meg en inboks-melding med telefonnummeret ditt om du vil være med, så sender jeg deg en sms i løpet av morgendagen :) woho!
  • Jeg var bare i Oslo for helgen så count me out ...
  • Vi var ute i går og jeg vil si det var en vellykket tur, uten at jeg har referanser siden det var min første gang. Etter runden vår fikk jeg med meg frukt, grønnsaker, masse frysevarer og kakao hjem. Eple og kakao ble fortært på sengekanten i mild eufori, eller kanskje mer triumf med bismak. Tenk at det går an å leve sånn i samfunnet vårt, (så bra!) tenk at det går an å leve sånn på grunn av samfunnet vårt(ikke bra!)

Jeg ble glad av å møte dere andre jeg var ute med:)

Og jeg drar nok ut igjen i helgen. Noen som skal være med, pling på i inboxen.
    Fortrinnsvis lørdag.

<3
  • Takk for turen! Ble overrasket over hvor mye vi fant, og hvor spennende det var å grave i søppel. Har også veldig ambivalente følelser rundt det hele, men har i alle fall blitt masse gode måltid ut av den ene turen:) Og så lenge det ER mat som kastes, er det jo bare fint at noen spiser den!

Kommer definitivt til å dra ut igjen. God søppeljakt i morgen Tea - jeg har dessverre planer, ellers hadde jeg joina deg!:)
  • :) Jeg kom på det etter at jeg hadde skrevet det, mange har som regel planer på lørdagskvelder:)

Takk for turen og vi sees igjen:)
  • Hei! Jeg ser på dokumentaren på nrk2 i skrivende stund, og vil gjerne ut på tokt!! Er noen med en dag?:D
  • Jeg sover nok i Oslo fra mandag til tirsdag neste uke, dvs. 24. - 25. Så du kan jo bli med meg ut. Ellers så burde det jo være enkelt å få med seg noen andre hvis vi skal tro programmet. Folk var jo jevnt over positive.