Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
All I need is BRØD
  • Hei.

Jeg er med på en gruppeutstilling i Kristiansand som åpner på lørdag og jeg har lyst til å bygge en boks av brød hvor man kan gå inn og spise godteri som henger fra taket. Jeg har allerede fått samlet flere kasser sjokkis, men så ble det plutselig litt vanskelig med brødet, så nå sitter jeg kun på seks brød jeg knabba(følte virkelig jeg stjal der) fra retur-pallen til spar.

Så det første spørsmålet mitt er om noen har et hott tips om hvor man kan få tak i brød. Jeg skal snakke med bakerier i dag, for det var bare dumme ferievikarer tilstede i går da jeg var innom.

Det andre er at jeg spurte ei vennninne som jobber på Rema 1000 om jeg kunne få overskuddsbrødet denne uka og hun sa at sjefen får svinn på hvert brød som ikke blir sendt i retur om det ikke ble solgt. Vet noen som dett er sant?

Da jeg selv jobbet på butikk sa sjefen at det bare var å ta av retur-brødet, var han da bare veldig generøs eller handler virkelig returbrødordningen kun om å kaste der istedenfor å kaste her?
  • Da jeg kom på jobb i butikken en morgen fikk jeg beskjed av han som kom og hentet gårsdagens brød o.l. at jeg bare måtte forsyne meg av det. Jeg har ikke fått noe inntrykk av at butikken får noen penger tilbake for det de ikke får solgt. Men dette var ikke Rema 1000. Det kan være forskjellige ordninger for forskjellige butikker. Men jeg syns det høres veldig rart ut.

Jeg har nylig våget meg til å spørre om å få brød og boller fra et bakeri akkurat mens hun som jobbet der holdt på å slenge det i poser. Det gikk helt fint. Men jeg spurte bare om å få ett brød og et par boller, så aner ikke om de ville gitt meg så mange som du trenger.