Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Tips før dumpster diving ?
  • Har noen tips før første dumpster diving?

Jeg skjønner dette bør foregå etter stengetid, noe som oftest betyr kl 23-24 i dagens samfunn.

Selvsagt bør man ikke rote til rundt containerne, men trå varsomt og respektfult rundt matfatet.

Hvilke kjeder har dere best erfaring med?
  • Etter stengetid er opp til dg, om du ikke vil bli oppdaget er det best etter stengetid. Før stengetid er det flere steder som er ulåst...
    Vær selvsikker på at det du gjør er riktig! Jeg for min del har begynt å få dårlig samvittighet når jeg kjøper mat...
    Joker har ofte ulåste containere er min erfaring, men om du finner en meny eller annen stor butikk kaster de mye mer og ofte enda bedre mat.
  • * Viktig å vaske alt ordentlig godt før du setter det i kjøleskapet. Kutt gjerne opp frukt og grønnsaker/legg det ute hvis du ikke har tid. (lukt)

* Ta plastposer rundt skoa hvis du skal gå helt inn i en container. Jeg har et par sko som er helt ubrukelige nå fordi jeg ikke tenkte på dette. (helt fine, men jeg får ikke vekk lukta)

* Butikkene i sentrum har nesten alltid låst maten sin inne om natta, så hvis du skal dra på natta, ta en sykkel og kom deg litt ut derfra.

* Hvilke butikker? Fra Gemini-artikkelen: "Ifølge gjenvinningsselskapet leverer Coop Prix ca. fem tonn og Coop Obs! omtrent 70 tonn restavfall i året" Dette fordi Coop Obs! hadde flere tilbud antyder de.

* Det begynner å bli litt kaldt, men jeg tar allikevel alltid av meg hetta, og gjerne lua, før jeg nærmer meg en søppelkasse. Har ikke lyst til å se ut som en kriminell

:D
  • Ang. lukt så kan det jo være verdt et forsøk å prøve enten bakepulver eller eddik:D

Til dere som gjør det på dagen, har dere opplevd å få kommentarer på hva dere gjør?
  • Det kom en kokk innom når jeg var bak ICA med hun journalisten fra Vårt Land. Han sa ingenting, men det kan jo ha hatt noe med kameraet å gjøre. Jeg møtte en vakt på natta en gang, og han sa det var greit etter at jeg hadde forklart hva jeg gjorde.
  • Glemte én veldig kjekk ting: poser! I tilfelle du finner noe klissete eller f.eks. mel med hull på posen.

Velkommen!

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene:

Sign In with OpenID

Tagged