Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Dynga og søkemotorer
  • Jeg oppdaga nettopp at trådene inne på forumet dukker opp i google- søk. Første treffet på "tromsø" og "dumpster diving", f.eks, fører rett til en tråd her inne, med butikknavn og full pakke. Og så ble jeg jo litt bekymra for at butikkeierne (litt for) enkelt skal kunne finne den informasjonen, bare ved å google dumpster diving og navnet på butikken. =P Jeg mener å huske at det var en diskusjon her inne om noe lignende før sommeren, klarte ikke å finne den nå. Men jeg lurte egentlig bare på om det er et bevisst valg, og om det har vært sånn hele tida?
  • Jeg tror vi ble enige om å legge den slags informasjon ut på trashwiki isteden. Her skal vi prøve å beskrive stedet uten å bruke navn. Kanskje den tråden du nevner kan slettes?
  • Ja, dette tenkte jeg faktisk på nå nylig. Jeg tror det beste er som Ole sier, at vi legger den type konkret info på trashwiki, og så heller linke dit. Men problemet da er jo at det ikke vil hjelpe så mye mot de som gjør som Astrid har gjort: søker etter byen sin. Men den største faren er nok at noen søker etter buttikken sin.

Jeg tror det er best om vi innfører dette som en regel. Hvis noen har noen andre forslag til regler, så kunne vi kanskje laga en liten liste og publisert. Vil selvsagt holde antall regler til et minimum. :)

Hva tror dere?
  • Prøv med omskriving.

Kiwi Tromsø er lik Nordlyspingvin.