Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Nokon Friganere i Bergen?
  • Hei har tenkt og "dumpster dive" i området rundt Lagunen då det er det eg har tilgang til etter kl. 22.00 pga. vansklegheiter med og komme seg heim med bussen etter 23.00 frå sentrum. Nokon som er kjend i området er det låser på conteinarane der?

Fins det forresten eit godt norskt utrykk istadenfor dumpster dive?
  • Hei Mads!
    Jeg slenger meg på her, jeg - skal hjem til Bergen om en måneds tid og lurer på hvordan det står til i det bergenske friganermiljøet! Vil veldig gjerne ut og dumpstre, men ikke så gøy å gjøre det alene. Jeg blir gjerne med deg en dag neste måned om du vil, Mads! Og ja, hvis det er flere bergensfriganere her, gi en lyd fra dere!! :)
  • Hei
    Eg har ikkje vert ute endå eigentleg men har sett meg litt rundt i nærområdet, kor holder du til i Bergen då, og har du erfaringer frå andre frigan miljøer eller?
  • Må bare nevne at Bunnnprriss i Newgardsgaten (lager litt skriveleif her) og den lille ved crosskirken er veldig bra å raide!
    Garantien , som dere sikkert kjenner til er:
    "Best før"merkede varer får dere fra og med datoen som står på varen
    "Siste forbruksdag"merkede varer får dere kun datoen som står på varen. -men det er lov å prøve seg med de som gikk ut for noen dager siden også :)

Lykke til!
  • Jeg flyttet til Bergen i forigårs, har vært ute på Laksevågsenteret og hentet mye god mat. Kjenner flere her som dumpstrer, de sier at alt i sentrum er innestengt om natta i hvert fall, har ikke sjekka forholda når butikkene er åpne. Bare å sende privat melding hvis dere vil ha nummeret mitt :)