Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her!
Friganisme i Vårt Land i dag, 5/11
  • I dagens Vårt Land er det 4 helsider om Håvard Hulløen som har levd av kastet mat i Oslo i ett år. Veldig kult! Dessverre er artikkelen ikke å finne på nett. Kanskje den dukker opp der i morgen eller noe? Jeg skal kontakte dem og spørre om de kan legge det ut.

Vårt Land kontaktet meg for en stund siden, men jeg kunne ikke stille opp og ba dem spørre på forumet. Var det her de fant Håvard?
  • Ja ja :) Håvard er meg det. Laga profilen her før jeg hadde begynt å dumpster-dive, og lenge før jeg turte å si det til noen :D Jeg har faktisk ikke sett artikkelen i avisa ennå da, ingen som solgte Vårt Land der jeg var, men jeg fikk jo sitatsjekk. Veldig fornøyd med siste setninga :D
  • Ah, så kult! Gratulerer! :)

Du får sikkert et eksemplar om du etterspør det.
  • Ja, jeg vet. Tror egentlig de har sendt det, men jeg er ikke hjemme.
  • Nå har de brukt bildet ditt i denne artikkelen med tips om hvordan kaste mindre mat. :)
  • Bilde fra godplassen også :) Ser ut som at du fant mye fint der :) Vært der flere ganger? Jeg ble "tatt" der sist, samtalen ble slik:
    Butikkansatt: Hva skjer her da?
    Jeg: Vi henter bare litt god mat
    Butikkansatt: Det er nå ikke akkurat gourmetmat, da. Men bedre at dere er her, enn 4 narkiser.
    Jeg: Hehe, takk skal du ha da!
  • En kokk kom innom under intervjuet også, og han sa ingenting. Det ble ikke nevnt i reportasjen ... Jeg har fått papirversjonen nå, og jeg har fått bekreftet mistanken min om at reportasjen som format egner seg ganske dårlig til å legge fram lange, uvanlige resonnementer :)

Når jeg skal snakke om det etiske med dumpster-diving så tar jeg alltid utgangspunkt i at industrisamfunnet aller mest sannsynlig kommer til å forsvinne, siden det baserer seg på å forbruke større og større mengder ikke-fornybare naturressurser hvert år. I det perspektivet så blir det ganske umoralsk å forsette denne typen vekst, siden det øker sjansen for at overgangen blir kaotisk og voldsom. Disse tingene snakket jeg veldig lenge om, og de ble redusert til et par nesten kryptiske setninger.

Allikevel er jeg positivt overrasket over saken. Sammenlignet med f.eks. de første som intervjuet Børge så har jo Vårt Land satt dumpster-diving i et ekstremt godt lys :)

Velkommen!

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene:

Sign In with OpenID

Tagged