http://apteekkifi.com/aerius-ilman-reseptia/
Vennligst ikke skriv navn på butikker her. Legg dem inn på Trashwiki og link dit. Dette for å hindre at butikkeier ser at søpla deres snakkes om begynner å låse den inne.http://1apotekonline.com/kob-regenon/
Lever du av andres overskudd, eller er du bare nysgjerrig? Du er uansett hjertelig velkommen her! http://norgeapotek.eu/kamagra/
Hva sier loven?
  • Ok, det er på tide å få avklart skikkelig hva loven sier om dumpster diving. Jeg snakket med en fotojournalist en gang som hevdet at det er fullt lovlig, men noe mer vet jeg egentlig ikke. Noen som har undersøkt dette?
  • Jeg snakket med søsteren min igjen; hun mente at man ikke kan si noe definitivt før en domstol har tatt en avgjørelse på det. Altså, per i dag er ikke dumpster diving eksplisitt "lov", men heller ikke "ikke lov". Et forslag hun ga var å be stortinget om å legge til punkter i de aktuelle lovene, slik at de utelukker dumpster diving.

Allikevel finnes det problemer med dette: kommunen/søppelfirmaet eier sannsynligvis søpla (hun var ikke sikker på om dette noen gang hadde blitt tydelig avgjort), og de tjener penger på den på forskjellige måter. Når de har en avtale om å f.eks. få brenne noens matsøppel for energi så virker det feil hvis et annet firma skal begynne å ta all matsøpla i byen fordi "dumpster diving er lov".

Akkurat nå fikk jeg en idé om å gjøre en avtale direkte med kommunen og søppelfirmaet, de jeg snakket med i Tromsø var jo veldig imøtekommende og lot meg låne en søppeldunk til å dele ut smash ifra.

PS. Søsteren min hadde visst et år igjen av jusstudiet, men hun er veldig flink :)
  • Min advokat sa at det ikkje va ulovlig men det sa ho utan og ha sjekka loverket og sidan det ikkje virker som det er nokon spesifike regler rundt dette så trur eg at det er mogleg og bli dømt for og ta mat ut av bosset vist domstolen går inn for det og tolker loverket til sin fordel.
  • "Jusprofessor Jo Stigen ved institutt for offentlig rett ved Universitetet i Oslo fastslår imidlertid at man har eiendomsrett også til sitt eget søppel.

- Søppelet kan ikke sies å være eierløst. Det tilhører deg og deretter tilhører det renovasjonsvesenet når de kommer og henter det. Teknisk sett er det tyveri, men jeg skulle like å se en dom hvor noen blir dømt for det, sier Stigen."
  • Jeg takker og bukker Mads Alfred. Jeg har snakket med noen politifolk i Bergen mens jeg dumpstret, og de virket helt ok med det. Samtidig må man jo ikke plage folk som synes det er ubehagelig å ha deg der, og gå hvis de vil ha deg vekk. Ellers kan jeg se for meg at politiet faktisk kommer og drar deg vekk :)

Jeg var innom en butikk klokka tolv her i forigårs i den tro at den ville være forlatt, men det var den altså ikke. Jeg sto med en pakke Kong Haakon i handa da de ansatte så meg, og de sa klart ifra at jeg skulle legge den fra meg og heller komme tilbake etter de hadde dratt, noe jeg gjorde. Da hadde de låst, men det visste jeg jo at de kom til å gjøre, så jeg hadde allerede vært innom og henta sjokoladen ett minutt etter jeg lata som at jeg gikk ;)
  • Ok... Jeg er absolutt ikke en person som kan lovverket så godt, først så turte jeg ikke å drive med dumpsterdiving fordi jeg trodde det var ulovlig, så gjorde jeg det fordi jeg trodde det var lov, nå er jeg bare forvirra og usikker. Men så tenker jeg: når Magnus Eliassen i Sirkus Eliassen kan gå ut offentlig å si at han dumpstrer, så kan det vel ikke være ulovlig? Hadde det vært det, så hadde han vel vært fengslet nå?
  • Som et lite innlegg i debatten, kan jeg nevne at her forleden, da meg og en kamerat sto med rumpa opp av en full container, så dukket plutselig politiet opp. De kikket på oss, og da vi kikket og vinket (smilte) tilbake, så kjørte de bare videre.. Regner med at hvis det hadde vært en lov mot vår aktivitet, så hadde de reagert annerledes.?
    Thanked by 2Vaffel captcha

Velkommen!

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene:

Sign In with OpenID